Social Media Basics
Είτε ελέγχουν το email μας, είτε κάνουν αγορές, είτε απλώς σερφάρουν στο διαδίκτυο, οι χρήστες του Διαδικτύου ξοδεύουν σχεδόν το 30% του διαδικτυακού τους χρόνου ελέγχοντας τα Social Media.
Αυτές οι πλατφόρμες έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι καταναλώνουν ειδήσεις, παραγγέλνουν φαγητό και βρίσκουν φίλους. Αλλά, εάν είστε νέοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η κατανόηση του πώς λειτουργούν μπορεί να είναι συντριπτική.
Αυτός ο οδηγός θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε πώς να προηγηθείτε σε ορισμένα βασικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Γνωρίστε το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Σε όλο τον κόσμο, σχεδόν τέσσερα δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τα social media κατά μέσο όρο κάθε μέρα. Επειδή οι καταναλωτές ξοδεύουν περίπου το 30% του χρόνου τους χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι επιχειρήσεις που θέλουν να πλασάρουν τον εαυτό τους χρησιμοποιούν επίσης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες μπροστά στους καταναλωτές με αυθεντικότητα και κάποια διαφάνεια.
Το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνει συνήθως ελκυστικές εικόνες, χρήσιμα βίντεο και συνδέσμους συλλογής πληροφοριών. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιράζονται την κυκλοφορία προϊόντων, να προσφέρουν ευκαιρίες να κερδίσουν διαγωνισμούς και να χτίσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους.
Δεδομένου ότι οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρακολουθούν τους χρήστες, μπορούν να μοιράζονται επιχειρήσεις και προϊόντα που οι αλγόριθμοί τους καθορίζουν ότι θα ήθελαν οι χρήστες.
Δεδομένου ότι οι καμπάνιες μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι μια μορφή διαφήμισης, οι επιχειρήσεις πληρώνουν τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για χώρο.
Με τη σειρά τους, οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων παρακολουθούν τις διαφημίσεις, ώστε να μπορούν να αναγκάζουν τις επιχειρήσεις να πληρώνουν για κάθε κλικ. Έτσι, οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης θέλουν να προσελκύσουν χρήστες που θα μετατρέψουν μια διαφήμιση σε πώληση. Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι πολύτιμα αγαθά για την πλατφόρμα και τις επιχειρήσεις που τη χρησιμοποιούν.
Διαφορετικές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης όλων των μεγεθών. Τα μεγαλύτερα έχουν δισεκατομμύρια χρήστες κάθε μέρα και έχουν γίνει γνωστά ονόματα. Άλλα είναι μικρότερα δίκτυα που δίνουν στους ανθρώπους ευκαιρίες να αλληλεπιδράσουν με άτομα που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα.
Το Twitter είναι παρόμοιο με το Facebook με τον τρόπο που οι χρήστες κάνουν κύλιση στις ροές δεδομένων τους για να διαβάσουν Tweet από άτομα, επιχειρήσεις και οργανισμούς που ακολουθούν. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο μάρκετινγκ, αλλά όχι τόσο χρήσιμο όσο το Facebook. Το Twitter είναι δημοφιλές επειδή οι άνθρωποι μπορούν να συνομιλούν με μια σχεδόν απεριόριστη ομάδα ανθρώπων.
Όπως συμβαίνει με πολλές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα τρολ είναι ενεργά στο Twitter. Τρολ είναι ένας χρήστης που κρύβεται πίσω από μια ψεύτικη ταυτότητα που προσπαθεί να δημιουργήσει προβλήματα με άλλους χρήστες. Μπορεί να δημοσιεύουν προσβλητικά σχόλια για να κάνουν τους χρήστες να αλληλεπιδράσουν μαζί τους. Ευτυχώς, το Twitter επιτρέπει στους χρήστες να μπλοκάρουν τα τρολ και άλλους χρήστες που δημιουργούν προβλήματα.
Το Facebook κατέχει το Instagram, επομένως οι δύο πλατφόρμες αλληλεπιδρούν όμορφα μεταξύ τους παρά τις διαφορές τους. Το Instagram έχει να κάνει με φωτογραφίες και βίντεο, ενώ το Facebook επιτρέπει στους χρήστες να προσθέτουν αναρτήσεις χωρίς εικόνες.
Από τις κοινωνικές πλατφόρμες, οι χρήστες του Instagram αλληλεπιδρούν με τις επιχειρήσεις περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα. Εξαιτίας αυτού, οι επιχειρήσεις συχνά μοιράζονται κουπόνια και εκπτώσεις που διατίθενται μόνο στην πλατφόρμα. Οι επιχειρήσεις και τα άτομα βασίζονται σε hashtags για να αποκτήσουν οπαδούς και να βρουν χρήστες με παρόμοια ενδιαφέροντα.
Το Pinterest λειτουργεί ως πίνακας έμπνευσης και λίστα επιθυμιών. Όταν σερφάρουν στο διαδίκτυο, οι χρήστες του Pinterest προσθέτουν αγαπημένα πράγματα στους διάφορους πίνακες Pinterest. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι που παντρεύονται μπορούν να δημιουργήσουν πίνακες Pinterest με ιδέες για συνθέσεις λουλουδιών, αγαπημένα ρούχα γάμου ή μοναδικές ιδέες για γαμήλια τούρτα.
Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Twitter και το Instagram είναι καλές επιλογές για επιχειρήσεις που θέλουν να προσεγγίσουν ένα αιχμάλωτο κοινό. Το Pinterest λειτουργεί διαφορετικά για τις επιχειρήσεις. Για να αποκτήσουν πρόσβαση στους χρήστες του Pinterest, οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι συγκεκριμένες με τις μετα-περιγραφές και τους τίτλους τους. Οι χρήστες συχνά αγοράζουν αντικείμενα που βλέπουν στο Pinterest, επομένως η πλατφόρμα μπορεί να είναι προσοδοφόρα για τις επιχειρήσεις που την κατανοούν.